لوازم یدکی اصلی و مطمئن را چگونه بشناسیم؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 20 خرداد 1403
بازدید : 22
نویسنده : mozhgan

خرابی خودرو و تعمیر و تهیه لوازم یدکی آن از جمله مواردی است که برای اغلب ما اتفاق افتاده است. اتلاف وقت و هزینه‌های جانبی آن از یک سو و امّا آنچه بیش از همه موجب رنجش و آزار مالکان خودرو می‌شود سوار شدنِ لوازم‌ یدکی نامرغوب بر روی خودرو است. در غالب این موارد ما پس از چند روز تا چند هفته پس از تعمیر خودرو دوباره سر و کارمان به تعمیرگاه‌ها خواهد افتاد؛ نتیجه آنکه باز هم اتلاف وقت و باز هم هزینه‌های مضاعف!

سایر مقالات : کیفیت لوازم یدکی هیوندای

خرید لوازم یدکی اصلی

كيفيت قطعه و لوازم يدكي خودرو علاوه بر تاثير مستقيمي كه بر كاركرد و عمر مفيد خودرو دارد، در بعضي از موارد به طور مستقيم با امنيت جاني سرنشينان وسيله نقليه هم ارتباط دارد.

 با وجود اهميت كيفيت قطعه و لوازم يدكي خودرو، وجود قطعات تقلبي و غير استاندارد در بازار قطعه كشور باعث شده است که برخي مصرف كنندگان به دلايل مختلف و بدون توجه به عواقب عمل خود به سراغ خريد اين گونه قطعات بروند. در واقع  وجود رقابت ناسالم از طریق عرضه کالای با کیفیت پایین، قیمت‌های بدون تناسب و استفاده غیر قانونی از برندهای خوش نام، باعث مخدوش شدن ذهنیت مصرف کنندگان شده است. به دلیل ویژگیهای فنی خاص این محصولات،مصرف کننده یا به توصیه فروشنده، مارک را انتخاب می‌کند یا از برندهای معروف و به اصطلاح اصلی خریداری می‌نماید ولی  متاسفانه بسیاری از افراد، به علت قيمت پايين‌تر و تبليغات غير واقعی از فروشندگان غيرمجاز خرید می‌کنند.

سایر مقالات : قطعات کیا

چطور از شر لوازم یدکی تقلبی خلاص شویم؟

چندان فرقی ندارد که چه خودرویی سوار می‌شوید در هر حال ماشین شما یک روز خراب خواهد شد و سر و کار شما به تعمیرگاه و فروشگاه‌های لوازم یدکی خواهد افتاد. این روزها احتمال اینکه لوازم یدکی تقلبی به شما فروخته شود بیش از خرید لوازم یدکی اصلی است. هرچند لوازم یدکی تقلبی گاهی حتی آگاهانه و به دلایلی نظیر قیمت کمتر خریداری می‌شوند. اما مطمئناً بیشتر خریداران به دنبال راهی مطمئن برای تامین قطعات مورد نیاز خود هستند.

خرابی خودروهای ساخت داخل دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. بسیاری از خودروهای داخلی از همان بدو تولد با نقص‌های عجیب و غریب از کارخانه بیرون می‌آیند. البتّه خوشبختانه این خودروها دارای گارانتی تعمیر و قطعات هستند اما شوربختانه ممکن است وقتی که خودرو را با یک عیب به نمایندگی تحویل می‌دهید با عیبی جدیدتر آن را تحویل بگیرید.

مراجعه به تعمیرکاران دیگر هم وضعیت بهتری ندارد و بر اساس آمارها حدود 80 درصد از شکایات مردمی از تعمیرکاران به دلیل نصب لوازم یدکی تقلبی و بی کیفیت است. با این وصف، سوال این است که خریداران معمولی چطور از اصل یا تقلبی بودن قطعات یدکی موجود در بازار آگاه شوند؟ آیا هنوز راهی باقی مانده؟




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com